Stopp i trafiken

Idén till appen kom under en kall vinterdag när hela Stockholms kollektivtrafik var lamslagen av ett ruskigt snöoväder. Allt stod stilla, och om man inte höll sig manuellt uppdaterad visste man inte hur trafikläget såg ut.

Varje gång en ny störning rapporteras skickas en push-notis ut till de som prenumererat på de linjer som störningen berör.
Man kan också prenumerera på en specifik störning och bli notifierad när den har uppdaterats eller klarats upp.

Stopp I Trafiken använder SL:s egen, officiella störningsinformation. Datan uppdateras flera gånger i minuten, men vi reserverar oss för eventuella fel eller missvisningar. Vi kan inte styra hur informationen ser ut eller när den levereras, vi försöker dock att hantera och behandla den på allra bästa och smidigaste sätt.

Har du idéer, funderingar, frågor eller tips gällande appen? Kontakta oss genom att maila till hej@bambas.se.

Personuppgiftspolicy

I samband med att du använder Stopp i trafiiken sparar vi även vissa detaljer kring din mobiltelefon för att kunna leverera en så bra tjänst som möjligt.
Vi sparar framför allt mobiltelefonens plattform (ex iOs) och mobiltelefonens unika identifikations-nummer (så kallat device ID). Detta måste vi göra för att ha möjlighet att skicka push-notiser till dig när trafikstörningar uppstår.

Vi är väldigt måna om dina uppgifter och delar inte med oss av dina uppgifter till någon annat företag eller annan person som vi inte har ett personuppgiftsbiträdesavtal med. Vi använder dem inte i marknadsföringssyfte och sparar inte heller dina uppgifter längre än vad vi behöver för att kunna leverera en bra upplevelse.

Vi raderar regelbundet gamla uppgifter och i enlighet med GDPR så lagras allt som du angivit i tjänsten inom Europa och följer alla de säkerhetsaspekter som finns för att dina uppgifter alltid ska lagras så säkert som möjligt.


Dina rättigheter

Enligt GDPR har du rätt att få ut den information vi sparar om dig, vill du som användare få ut denna information begär du ett registerutdrag. Detta har du som användare eller kund rätt till att göra en gång per år och detta är helt kostnadsfritt. För att göra ett registerutdrag hänvisar vi dig till hej@bambas.se.

Är uppgifterna som är sparade felaktiga har du givetvis rätt att få dem korrigerade och du som användare har även rätt att närsomhelst bli bortglömd och anonymiserad i systemet. Detta förutsatt att du inte har något avtal eller är på annat sätt bunden till oss som åsidosätter din rätt att få bli glömd.

Kontakt

Har du frågor angående våra villkor eller andra funderingar får du gärna kontakta oss. Det gör du genom att maila din fråga till oss.

Vi har även utan framförhållning och förvarning rätt att stänga ned tjänsten om så krävs - givetvis ingenting vi vill göra.